Cuma, Ağustos 26

Hünkar beğendi

Evliliğimizin ilk yıllarında eşime ne marifetli karım varmış dedirten yemeklerimden biriydi hünkar beğendi. Oysa laf aramızda bana çok kolay gelirdi:)) Kilolar alındıkça, mutfağım bana dar geldikçe nadir yenen özel yemekler arasındaki yerini aldı zamanla. Geçen gün eski günleri yadetmek için kolları sıvadım.

Belki bu sıcaklar için ağır gelir ve tabiki bilenler bilir ama ben yine de bir özetleyeyim nasıl yaptığımı. Yanlışım varsa düzeltin tabi:)
İşte benim hünkar beğendi:
Malzemeler:
  • 600 gr. kuzu kuşbaşı (danayı tercih ettim bu sefer)
  • 2 soğan
  • 2 kaşık salça
  • 1 kg. patlıcan
  • 1 su bardağı sıcak su
  • tuz, karabiber
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı eski kaşar
Soğanları yemeklik doğrayıp kavurdum. Ardından kuşbaşı doğranmış etleri ekleyip suyunu çekene kadar kavurmaya devam ettim. Suyunu çektikten sonra 2 kaşık salça (biraz da biber domates karışık salçamdan ekledim), tuz, karabiber ve sıcak suyu ekleyip kapağı kapalı olarak 20 dk. pişirdim.

İşin zor kısmı patlıcanları közlemek. Ocakta yapınca her taraf batıyor. Bu sefer minik fırınımın teline dizdim patlıcanları yıkayıp. Altına da akarsa diye tepsimi koydum. Izgara ayarında 200 derecede yarım saat falan sürdü közlenmesi. (Tabi artık köz denirse buna:)).
Hepsini temizledim limonlu suda beklettim kararmasın diye.Sonra sıkarak çıkardım ve ezdim.
Ocakta da 2 yemek kaşığı kadar yağda 2 yemek kaşığı unu kavurdum. Un kokusunu almaya başlayınca patlıcanları ekledim. Patlıcan kokusunu alınca da 1 su bardağı süt bir su bardağı su. Tabi közlendikten sonra bu 1 kg. patlıcandan geriye ne kaldığına bağlı ekleyeceğiniz su ve süt. Bazıları çok çekirdekli çıkınca alıyorum o kısımları daha az patlıcan kalıyor. Çok cıvık olmayacak şekilde su ve süt ekliyorum. En sonda da rendelenmiş kaşar, tuz karabiber. Çırpma teliyle çırpılabilir.
Servis yaparken önce patlıcanlı karışımdan koyuluyor. Üzerine de salçalı et.
Biz o kadar acıkmıştık ki geçen akşam fotoğrafını çekemedim, üzgünüm:(( Hayalgücünüzü kullanın artık:))

4 Comments:

At 11:01 ÖS, Blogger nsevil said...

ELLERİNE SAĞLIK EMİNİM Kİ HARİKA OLMUŞTUR...BEYLERE GİDEN BİR YOL MALUM MİDELERİNDEN GEÇİYOR:)))

 
At 1:26 ÖÖ, Blogger pınar said...

eline sağlık emel. gözümde canlandırdım, ağzım sulandı:)

 
At 10:47 ÖS, Anonymous munev said...

ellerine sağlık Emel resmini çekmeye sabredemediğinize göre öok lexzzetli olduğu belli.afiyet olsun.sevgiler.

 
At 3:37 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık ama bunun içine un ilave edilmiyormu genelde öyle okudum hiç denemedim ilk defa deniycem yanlış olmasın :)

 

Yorum Gönder

<< Home