Salı, Temmuz 12

Oklavayla örgü nasıl yapılır

Geçen hafta Derya Baykal'ın programında konuk ettiği bayan oklavayla örgünün nsıl yapıldığını anlatmıştı. Ben de hep bu yolla örülen çantaları görür beğenirdim. sadece çanta değil her şey örülebiliyor, çok da yumuşak oluyor. Programı izleyemeyenler, örgünün yapılışını bilmeyenler ya da unutanlar için kısaca bir anlatayım dedim.













Örmek istediğiniz şeyin enine göre zincir çekiyorsunuz. (programda 6'şar 6'şar yapmıştı o bayan, ben de öyle denedim)













Zincirin sonuna gelince tığdaki ilmeği oklavadan geçiriyorsunuz. Ve zincirdeki bütün deliklere batıp ördüğünüz ilmeği uzatıyor oklavaya geçiriyorsunuz.













Resimdeki gibi oklavanız ilmeklerle sarılı olacak. Sonra bir seferde hepsini cıkarıyorsunuz.













Oklavadan çıkardığınız ilmeklerden 6 tanesini tığa alıp 6 sık iğne yapıyorsunuz. Yine diğer ilmekleri de 6'şar 6'şar alıp aynı işlemi yapıyorsunuz.













Resimde gördüğünüz gibi olacak sık iğneyle ördüğünüzde.













En sona geldiğinizde bu sefer ördüğünüz sık iğnelere batıp ilmek alıyorsunuz ve oklayaya geçiriyorsunuz uzatarak.













Bitince yine oklavadan çekiyorsunuz, ve 6 tane alıp sık iğne yapıyorsunuz.

Benim yaptığım örnek de 2 renkli bakalım bitince nasıl bir çanta olacak:))

Kolay gelsin...

29 Comments:

At 9:07 ÖÖ, Blogger c_elci said...

Emelcim valla o gün anlayamamıştım sayende öğrendim

teşekkürleeeeeeeer :)

 
At 10:44 ÖÖ, Blogger tuhfe said...

Harikasın, çok güzel anlatmışsın fotoğraflar çok net. Teşekkürler.

 
At 11:42 ÖÖ, Blogger semra said...

O programı ben de seyretmiştim. Ama insan zamanla unutabiliyor. Sizin sayenizde elimizde hatırlamamızı sağlayacak bir anlatım oldu. En kısa sürede bu örnekten bir çanta yapmayı düşünüyorum. Emeğinize teşekkürler. Sevgiler.

 
At 1:11 ÖS, Blogger İncik Boncuk said...

çok güzel olmuş, hele resimlerle anlatımın süper. eline sağlık.

 
At 1:29 ÖS, Blogger Funda Irmak said...

Ben o programı kışın kaçırmış ve ankara ya sınava gittiğimde şık düğme deki bayan hocalardan öğrenmiştim...

 
At 2:55 ÖS, Blogger nsevil said...

eline sağlık çok güzel anlatmışsın.bilmiyn arkadaşlar eminim şimdi yapmışlardır.
benim arkadaşım şişi ikiye kıvırmış firkete gibi öyle yapıyor.
bende bu örnekten bir çanta ekliyceğim.

 
At 2:55 ÖS, Blogger nsevil said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

 
At 5:22 ÖS, Blogger Meral said...

Çok güzel bir anlatmışsın Emel ama bana yapması çok zor gibi geldi. Çok güzel bir çalışma. Kim keşfettiyse bravo doğrusu :-)
Çantanı merakla bekliyorm.

 
At 5:42 ÖS, Blogger Emel said...

Hiç zor değil Meral, hele senin gibi becerikli biri için. Bir süre sonra insanın eli alışıyor hızlanıyorsun zaten.

 
At 6:29 ÖS, Blogger JANJANLI said...

emel
eğer o hanımın ismi oya ise tahmin ediyorum çünki oya abla derya baykalımn programına katıldı bu oklava işi örgüyü göstermek için
benim bulunduğum şehirden kendisi herzaman için güzel şeyler ortaya çıkarır yakın bir zamanda oda kendisine bir site açacak o zmaan bu konuda bilgi geçeceğim sizlere

sevgiler
özlem

 
At 6:49 ÖS, Blogger Emel said...

merhaba özlem, evet sanırım oya hanımdı. adını hatırlayamamıstım keske o gün not alsaydım. istanbul dışında yaşadığını hatırlıyorum ve bir dükkanı olduğunu.

 
At 6:57 ÖS, Blogger NALAN KAPLAN said...

Bu örneğin yapılışını yabancı sitelerde görmüştüm ama bu kadar açıklayıcı anlatılmamıştı ,çok güzel anlatmışsın Emelcim sağol.

Örmeside zevklidir heralde bunu,bende bu örnekle bir şey örmeyi deneyeyim...

 
At 7:04 ÖS, Blogger Emel said...

HERKESE TAVSİYE EDERİM BU ÖRNEĞİ. BEN ÇOK ZEVK ALDIM ÖRERKEN. PAYLAŞMAYI UNUTMAYIN AMA OLUR MU:)))
SEVGİLER

 
At 10:08 ÖS, Anonymous MUNEV said...

SEVGILI EMEL AYNI PROGRAMDAN SONRA BENDE BASLADIM CANTAYA AMA DAHA YARIM BITIREMEDIM.BENDE SÜTLÜ KAHVE RENGINDE ÖRÜYORUM.BITINCE INSAALLAH BENDE SITEME KOYARIM.KOLAY GELSIN ELLERINE SAGLIK.

 
At 10:55 ÖS, Anonymous Adsız said...

sevgili emel hanim,bende bu ornegin kare sekilde degilde ucgen cekilde baslanarak sal yapildigi gormustum.fakat nasil baslanildigini anlamamistim ucgen sekilde nasil yapildigi hakkinda bilgi veren olursa cok memnun olurum.

 
At 9:52 ÖÖ, Blogger saadet said...

emel çok zahmet etmişsin. sayende yeni birşey öğrenmiş oldum. çok teşekkürler.

 
At 6:45 ÖS, Blogger JANJANLI said...

evet emel oya abla bizim burda yün dükkanı olan genç bir bayan.yakında kendiside bir site açacak ihşallah sizi o zaman haberdar edeceğim.

sevgiler
özlem

 
At 11:50 ÖÖ, Blogger Burcu said...

Valla o kadar güzel çekmişsin ki herkes yapabilir artık, ellerine sağlık :)

 
At 1:01 ÖS, Anonymous Berrin said...

Bu örneği anlatmak için baya çaba sarfettiğin ortada, çok teşekkür ederim.Anlatımın ve resimler çok çok iyi olmuş. Ellerine sağlık :)
Berrin

 
At 7:44 ÖS, Blogger Emel said...

Üçgen nasıl yapılır bilemiyorum.Öğrenirsem sizlerle yine paylaşırım.

 
At 3:53 ÖS, Blogger Funda Irmak said...

Emelcim çanta noldu bitti mi ?

 
At 4:25 ÖS, Blogger Emel said...

hiç sorma fundacım çantanın başına gelenleri. izmire ailemin yanına giderken yanımda götürmüştüm. Ama annemdeki oklavalar ya kalın ya ince geldi. Bir türlü aynı boyutlarda bir şey bulamadım.Farklı olmasın diye orada hiç örmedim. istanbula dönerken de orada unutmuşum. Bu yakınlarda tekrar bir izmir tutu yaparsam alıp gelicem inşallah:(

 
At 12:47 ÖS, Anonymous Ruken said...

Merhaba!
Bende bu örnegi cok begendim cantasi cok güzel olur bence.Ama aklima takilan tek sey cantanin icine astar dikilip dikilmedigi onu ögrenmek istiyorum bana yardimci olursaniz sevinirim.Cahilligimi bagislayin biraz acemiyimde:))Simdiden tesekkür ederim...

 
At 9:18 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

ellerinize saglik yaptiklarinizi cok beyeniyorum.

 
At 5:14 ÖS, Anonymous Adsız said...

oklava işiyle üçgen şal örmek istiyorum.Beni bilgilendirirseniz memnun olurum.Lütfen çabuk

 
At 4:53 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba ben daha acemiyim oklava örgüsüyle çanta yapmak istiyorum kafamda tasarladım ama ipe karar veremedim yardımcı olurmusun teşekkü

 
At 7:37 ÖS, Blogger hayatkalpbulut said...

Emel ablacım Derya Baykaldan bende izlemiştim ama tam anlayamamıştım.Aldım elime oklavayı,ipi , tığı evirdim çevirdim ama beceremedim.Siteye geldim baktım o kadar net anlatmışın ki çok çok teşekkür ederim ancak bu kadar net anlatılabilirdi.Bebeğime bir tane yelek ördüm.Emeğine sağlık...

 
At 7:44 ÖS, Blogger hayatkalpbulut said...

Emel ablacım Derya Baykaldan bende izlemiştim ama tam anlayamamıştım.Aldım elime oklavayı,ipi , tığı evirdim çevirdim ama beceremedim.Siteye geldim baktım o kadar net anlatmışın ki çok çok teşekkür ederim ancak bu kadar net anlatılabilirdi.Bebeğime bir tane yelek ördüm.Emeğine sağlık...

 
At 7:44 ÖS, Blogger hayatkalpbulut said...

Emel ablacım Derya Baykaldan bende izlemiştim ama tam anlayamamıştım.Aldım elime oklavayı,ipi , tığı evirdim çevirdim ama beceremedim.Siteye geldim baktım o kadar net anlatmışın ki çok çok teşekkür ederim ancak bu kadar net anlatılabilirdi.Bebeğime bir tane yelek ördüm.Emeğine sağlık...

 

Yorum Gönder

<< Home