Cuma, Haziran 24

Örümcek şalımı nasıl ördüm

Bana daha önce bu modeli soranlar herhalde umutlarını kesmişlerdi artık ama işte dikdörtgen örümcek şal:

1. İstenilen genişliğe göre zincir çekilir.
2. Sona gelince ilmek tığ yardımıyla uzatılır.
3. Elinize doladığınız ipten uzatılan ilmek kadar bir pay bırakılıp daha önce uzatılan ilmeğin içinden geçirilir. Aynı uzunlukta olmaları gerekir iplerin. Kaymaması için dibinden değil ucundan sol baş parmakla tutulur.
4. Yine elinize doladığınız ip tığla uzatmadan alınır . bu kez daha önce uzatılan ilmekten değil 3. islem sonucundaki uzayan bölünüm içinden geçirilir.Sonuçta tığınızda 2 ilmek olacak.
5. Bu iki ilmek de tek seferde çekilir.
6. Bu işlemi 2 defa yaptıktan sonra zincire gerekli mesafeyi bırakarak batılır.
7. Bundan sonra da hep aynı işlemle örmeye devam edilir. Yalnız her kenar dönüşünde tarif edilen işlem 3 kere yapılır ki kenar zincirleri çekilirken örümcekler zincire tutturulabilsin.
8. Daha sonraki sıralarda ikişer defa aynı işlem yapılıp daha önceki ikili motifin ortasına batılır, tek seferde çekilir.
9. İstediğiniz büyüklükte ördükten sonra kenarlara zincir çekilir ve ara ara kenarlarda bulunan ikili motifin ortasına batırılır.

Anlatmakta biraz zorlandım ama umarım az da olsa becerebilmisimdir.




7 Comments:

At 8:03 ÖÖ, Blogger JANJANLI said...

anlatımın ve resimler gayet güzel

sevgiler
özlem

 
At 10:15 ÖÖ, Blogger İncik Boncuk said...

Anlatımın ve resimler çok güzel olmuş. Eline, diline sağlık.

 
At 11:17 ÖS, Blogger nsevil said...

çok iyi anlatmışsın.resimlerdebilmeyen arkadaşlara iyi bir işık.
ellerine sağlık...

 
At 8:19 ÖS, Blogger c_elci said...

ÇOOOOOOOOOOOOOOOOK TEŞEKKÜRLER EMEL

HARİKASIN ÇOK GÜZEL OLMUŞ

 
At 6:22 ÖÖ, Blogger Serra said...

Emel senin fotograflarin ve anlatiminla ben orumcek yapimini cozdum. Ne zamandir ogrenmek istiyordum zaten. Bu yontemle ilk yaptigim seyi ekleyince siteye sana da haber veririm. cok sagol.

 
At 8:34 ÖÖ, Blogger Emel said...

Rica ederim. cok sevindim serra yardımcı olabildigime. En kısa zamanda gormek isterim yaptıklarını:)

 
At 8:51 ÖS, Blogger sağlıklı bebek said...

bloğu çok beğendim örümcek hakkında daha ayrıntı verirseniz sevinirim

 

Yorum Gönder

<< Home