Salı, Haziran 21

İlk fimo denemeleri:)

Fimoyla ilk çatalım desem de inanmayın. Dürüst olmam gerekirse bu ikinci denemem. İlk denememde yaptığım hataları paylaşmak istedim burada.
  • Spiral yaptıktan sonra küçük dilimler kesiyoruz ve poşet dosyanın arasına koyarak merdaneyle inceltiyoruz. Fimoyu kaplanacak olan objeden çok daha büyük açarsanız , objeyi kaplarken taşan bütün kısımları kesmek daha doğru. Çünkü elimle yapıştırırım artan azıcık yerini derseniz yamuk yumuk ve kalın oluyor:((
  • Merdaneyle inceltirken de kalınlık önemli. Ne elinizde dağılıverecek incelikte ne de kaplanacak objeyi 2 kat büyültecek kalınlıkta olmalı.
  • Bir diğer önemli nokta objeyi kaplarken hava kalmaması. pişirdikten sonra çatlayabiliyor:(
  • Pişiriken de her ihtimale karşı ara ara kontrol etmek iyi oluyor. Birara Burcu arkadaşımdan Çiğdem'in sayfasında öğrendiğim şekilde pişirdim fırında. Isıya dayanıklı bir kabın içine dikerek. Ona da buradan bir kere daha teşekkür ederim:)
  • Kendi verniği ile verniklemeyi unutmamak gerek.
  • Artan parçalar ziyan olmuyor hiç. Onlarla da boncuklar yaptım, kürdanla ortalarını delip pişirdim. Yusyuvarlak bir boncuk istemiyorsanız, dilediğiniz bir fimo parçasını elinizle değil de kavanoz kapağı gibi düz bir şeyle yuvarlayın.

  • Şimdilik deneyimlerim bu kadar. Fimo deneyimleri olan arkadaşların 7-8 rengi birarada kullanabilmem için bir önerileri varsa bekliyorum:)

    14 Comments:

    At 12:06 ÖS, Blogger İncik Boncuk said...

    desen ve renk çok güzel olmuş. Bu haftasonu ben de fimo malzemesi alayım hemen

     
    At 12:08 ÖS, Blogger İncik Boncuk said...

    resmi büyütüp tekrar baktım da, hakikaten çok güzel olmuş.

     
    At 12:23 ÖS, Blogger Emel said...

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

     
    At 1:01 ÖS, Blogger Nazlı said...

    ellerine sağlık muhteşem.
    http://www.hobilerim.com/Prd/FIMOGui.asp bu adrese gir teknik ve modeller diye sağda bi köşe var oradakilere bakabilirsin. belkide biliyosundur ama ben yinede yaziim dedim. belkide bilmiyosundur :)

     
    At 3:17 ÖS, Blogger JANJANLI said...

    çok güzel olmuş, iyi günlerde kullanın.

    sevgilerimle
    özlem

     
    At 3:49 ÖS, Blogger Emel said...

    çok teşekkür ederim arkadaşlar, beğendiğinize çok sevindim.

     
    At 2:20 ÖS, Blogger tuhfe said...

    Çok güzel olmuşlar, harika.

     
    At 7:55 ÖS, Anonymous MUNEV said...

    ellerine sağlık ıyı günlerde kullan

     
    At 12:22 ÖS, Anonymous Burcu said...

    Emelcim o sen miydin? :) Dur ben sana resimleri çekip yollayayım. Mavinin nerdeyse bütün tonlarını kullandım :) Seninki de gayet başarılı olmuş, kutlarım :)

     
    At 2:09 ÖS, Blogger Emel said...

    evet Burcucum. o gün senden bilgileri alıralmaz işe koyuldum. Çok teşekkürler.Seninkileri de çok merak ediyorum. Bana yollar mısıın? İstersen senin adına bende de yayınlayabiliriz:)
    Yalnız ben haftasonu kısa bir deniz sefası yapacagım icin haftaya sarkabilir.Ama mutlaka görmek isterim olur mu:))

     
    At 1:31 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

    Merhaba;
    Gerçekten harika olmuş; yalnız benim aklıma takılan fırınlama işi... Bu iş için evdeki fırınlarınızı mı kullanıyorsunuz? Çünkü bu hamurun piştiği fırının sonradan çok iyi havalandırılması, uzun süre kullanılmamasını hatta mümkünse ikinci el veya kullanılmayan bir fırında bu işlemin yapılması gerektiğini duymuştum.

     
    At 8:13 ÖÖ, Blogger Emel said...

    Merhaba,fırınımı kullanma konusunda uzun sure tereddütlerim oldu benim de. Fakat başka çare bulamadım,kullandım. Sonra içini temizledim, uzun süre havalandırdım ve boşken çalıştırdım. Zahmetli oldu yani. Gerçi bir zararı olmadığı söyleniyor ama artık gerisi size kalmış. tekrar görüşmek üzere:)

     
    At 1:26 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

    Merhaba;
    Cevabınız için teşekkür ederim.

     
    At 9:40 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

    merhaba çok güzel olmuş ben de heveslendim renkler ve desen harika olmuş fırın kaç derece ve nasıl pişiriliyor şekli bozulmadan bir yere değmeden kafama takıldı teşekkürler

     

    Yorum Gönder

    << Home